Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky platné od 1.1.2025
I. Vymezení pojmů
Smluvní strany rozumí pod níže uvedenými pojmy následující:
a) Smluvní podmínky – tyto všeobecné obchodní podmínky neboli smluvní vztah mezi poskytovatelem implantologie, stomatologie a oftalmologie a pacientem
b) Poskytovatel - společnost DentEye s.r.o., IČO: 05043492, se sídlem Hartigova 605/2, Žižkov, 130 00 Praha 3, a s ní spolupracující lékaři, zaměstnanci
c) Pacient – každá fyzická osoba, která je příjemcem zdravotních služeb
d) Lékař – osoba jednající za poskytovatele, a to jak v pozici zubního lékaře, tak očního lékaře
e) Ordinace – prostor, ve kterém je poskytována léčba,
f) Léčba, péče, výkon či ošetření – poskytování zdravotních služeb na základě zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů
g) Písemný souhlas – smlouva o poskytování zdravotních služeb uzavřená mezi poskytovatelem a pacientem, jejíž obsah je určen smluvními podmínkami a písemným souhlasem
II. Povinnosti poskytovatele
Poskytovatel se zavazuje:
1.1. vykonávat zdravotní péči v daném oboru na úrovni současného moderního lékařského poznání, zaměřené na kvalitu, moderní technologie a mini-invazivní výkony, a to v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu pacienta a v souladu s platnými předpisy a zákony ČR;
1.2. vést zdravotnickou dokumentaci pacienta dle platných předpisů, jak listinné, tak v elektronické podobě;
1.3. nakládat s informacemi uloženými v dokumentaci dle zásad ochrany osobních údajů a dalšími zákonnými přepisy;
1.4. informovat pacienta stran lékaře před zahájením terapie v dostatečném rozsahu o jeho zdravotním stavu, o navrhovaném léčebném postupu, ale i o povaze, důsledcích a možných rizicích spojených s danými zdravotními výkony, jakožto i oznámení ceny hrazené pacientem za dané výkony;
1.5. v případě existence více možných variant léčby seznámí ošetřující lékař pacienta s jednotlivými variantami a cenovou náročností.Poskytovatel je povinen objednávat pacienty na dohodnutý čas tak, aby bylo minimalizováno čekání pacientů. Zároveň si však poskytovatel vyhrazuje právo na určování pořadí pacientů.
Poskytovatel je povinen v rámci svého vztahu k pacientovi dodržovat všechny etické zásady, minimalizovat eventuální bolestivost poskytované péče a komunikovat s pacientem tak, aby pacient rozuměl druhu a způsobu poskytované péče.
Poskytovatel si vyhrazuje právo ukončit léčbu pacienta za situace, že:
4.1. pacient opakovaně nedodržuje navržený léčebný postup;
4.2. pacient se opakovaně dopustí neomluvené absence, bez včasné omluvy nedodrží sjednaný termín, neuhradí smluvní pokutu stanovenou ve čl. VI.;
4.3. pacient nerespektuje tyto smluvní podmínky, vnitřní řád poskytovatele či omezuje práva jiných pacientů;
4.4. požadavky pacienta odporují profesnímu přesvědčení lékaře;
4.5. z dalších zákonných důvodů (provozní či kapacitní důvody) ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách.Poskytovatel, nejde-li o neodkladnou péči, si vyhrazuje právo odmítnout poskytnutí zdravotní služby, pokud:
5.1. pacient má infekční či psychické onemocnění5.2. pacient jeví známky požití alkoholických nápojů či jiných návykových látek.
III. Povinnosti pacienta
Pacient je zejména povinen:
1.1. vyplnit řádně a správně písemný dotazník a nezatajit žádné podstatné skutečnosti, které by mohly mít vliv na poskytnutí zdravotní péče,
1.2. řídit se smluvními podmínkami,
1.3. pravdivě informovat lékaře o svém zdravotním stavu a souvisejících záležitostech,
1.4. dodržovat navržený léčebný postup,
1.5. pečovat o své zdraví odpovídajícím způsobem tak, aby se vyvaroval všech odstranitelných (preventabilních) zdravotních rizik a dbát o vysoký standard své zubní a oční hygieny,
1.6. poskytnout součinnost při zdravotním výkonu a kontrole průběhu léčebného procesu,
1.7. dodržovat sjednané termíny jednotlivých lékařských výkonů v souladu s léčebným plánem, preventivními prohlídkami a plánem výkonů,
1.8. uhradit cenu provedených služeb a prací, dle platného ceníku,
1.9. po ukončení léčby docházet na pravidelné preventivní kontroly jednou za 6 měsíců i v případě, že nebude mít žádné obtíže,
1.10. bez zbytečného odkladu informovat poskytovatele o změnách ve svých kontaktních údajích.
IV. Vznik a zánik smlouvy
Vztah mezi poskytovatelem a pacientem se řídí těmito smluvními podmínkami, které jsou platné a závazné v okamžiku, kdy pacient nebo jeho zákonný zástupce podepíše písemný souhlas, který se považuje za smlouvu, neboť splňuje její znaky. Tento souhlas je pacientovi nebo jeho zákonnému zástupci předložen před prvním ošetřením.
Podpisem písemného souhlasu pacient nebo jeho zákonný zástupce potvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.
Pacient nebo jeho zákonný zástupce může odstoupit od smlouvy s poskytovatelem kdykoliv během trvání bez uvedení důvodu. Odstoupení musí být provedeno písemně a smlouva zaniká ke dni doručení tohoto písemného oznámení poskytovateli.
V. Rezervace termínu
Poskytovatel poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu pouze registrovaným pacientům nebo v rámci spolupráce s jiným zubním nebo očním lékařem. Neregistrovaným pacientům poskytuje pouze neodkladnou péči nebo péči v rámci spolupráce s jiným zubním nebo očním lékařem.
Pacient může požádat o registraci osobně, v případě nezletilých pacientů žádají o registraci jeho zákonní zástupci. O přijetí registrace rozhodne poskytovatel bez zbytečného odkladu.
Poskytovatel je oprávněn odmítnout přijetí pacienta do péče v případech stanovených platnými právními předpisy, zejména pokud by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení. V případě odmítnutí přijetí pacienta do péče má pacient právo obdržet potvrzení o tomto odmítnutí a jeho důvodech, které mu poskytovatel vydá na vyžádání.
Veškeré údaje poskytnuté pacientem při rezervaci termínu vyšetření slouží výhradně pro potřeby poskytovatele a jsou zpracovávány v souladu se zásadami ochrany osobních údajů.
V okamžiku, kdy bude pacientovi ze strany poskytovatele rezervovaný termín potvrzen, zavazuje se pacient na sjednaný termín vyšetření dostavit či jej včas zrušit nebo změnit v souladu s článkem VI. odst. 1 těchto smluvních podmínek.
VI. Neomluvené nedodržení smluveného termínu či zrušení
Pacient či jeho zákonný zástupce (v případě, že pacientem je osoba mladší 18 let) si jsou vědomi, že v případě neomluveného nedodržení smluveného termínu či zrušení smluveného termínu v době kratší než 48 hodin vzniká poskytovateli škoda.
Pro případ absence pacienta dle předchozího odstavce si tímto pacient či jeho zákonný zástupce a poskytovatel sjednávají smluvní pokutu. Výše smluvní pokuty činí 1.200 Kč za 1 hodinu předpokládaného výkonu. To, jak dlouho předpokládaný výkon zabere času, sdělí lékař pacientovi ihned po domluvě na konkrétním termínu výkonu. Smluvní pokuta je splatná v den takové absence pacienta a poskytovatel je oprávněn ji následně vyúčtovat pacientovi. Podpisem vstupního dotazníku, který je pacientovi předán k vyplnění, pacient či jeho zákonný zástupce souhlasí se smluvní pokutou.
Pacient bere na vědomí, že motivací tohoto ustanovení není účtování smluvních pokut, ale zamezení neomluvených absencí a prostojů nákladného zdravotnického zařízení.
Absenci pacienta lze v předstihu omluvit a sjednat náhradní termín. Omluva musí být v takovém případě provedena nejpozději 48 hodin předem, a to prokazatelným způsobem – osobně v ordinaci poskytovatele, telefonicky na číslo: +420 777 957 744 či na emailovou adresu: recepce@denteye.cz.
VII. Popis služeb
Poskytovatel zajišťuje odborné služby v oblasti implantologie, stomatologie a oftalmologie.
Stomatologická péče zahrnuje komplexní praktickou péči o chrup. Poskytuje se záchovná stomatologie, aplikace bílých výplní a endodoncie, která je prováděna za využití zvětšovací optiky. Součástí služeb je také parodontologie, plastické krytí odhalených krčků, estetické ošetření dásní a dentoalveolární chirurgie a implantologie s využitím systémů od společností Dentis a Straumann.
Oftalmologická ordinace se zaměřuje na komplexní diagnostiku očních onemocnění, zejména předního segmentu oka a očního pozadí. Specializace zahrnuje diagnostiku a léčbu syndromu suchého oka a onemocnění rohovky, včetně keratokonu, rohovkových dystrofií a degenerací. Díky úzké spolupráci s optometristickým specialistou na aplikaci tvrdých a měkkých kontaktních čoček je zajištěna komplexní léčba keratokonu a dalších refrakčních vad. Poskytuje se také prevence, diagnostika a záchyt očních onemocnění, jako jsou glaukom (zelený zákal), katarakta (šedý zákal) a choroby sítnice.
VIII. Ošetření
Před samotným ošetřením pacient a jeho doprovod vyčkávají na místě určeném a označeném jako čekárna, a to až do doby, než jsou lékařem či pověřeným personálem (pracovníkem) vyzváni ke vstupu do ordinace lékaře.
Pacientovi je k dispozici i WC a umyvadlo pro ústní hygienu. Pacient je po celou dobu své přítomnosti ve zdravotnickém zařízení povinen se zdržet jakéhokoliv chování, které by mohlo obtěžovat ostatní pacienty nadměrným hlukem či narušovat chod zdravotnického zařízení, ničit a odnášet zařízení a vybavení zdravotnického zařízení, zejména čekárny, včetně jejího vybavení. Ve všech prostorách zdravotnického zařízení je zakázáno kouřit.
Pořadí pacientů přijímaných k vyšetření vždy určuje lékař. Pacient se k ošetření dostaví ve stanovený termín, tedy ve stanovený den a čas (dále jen „čas objednání“). Čas objednání je časem, od kdy pacient čeká na ošetření či jiné poskytnutí zdravotní péče a na poskytnutí zdravotní péče v tomto konkrétním čase nevzniká žádný nárok.
Poskytovatel poskytuje pacientovi zdravotní službu pouze s jeho souhlasem, případně se souhlasem jeho zákonného zástupce či opatrovníka.
IX. Ordinační a provozní doba
Ordinační a provozní doba poskytovatele je zveřejněna u vstupu do ordinace (zdravotnického zařízení) a také na webových stránkách poskytovatele.
Akutní a neodkladné ošetření provádí poskytovatel v pracovní dny po telefonické nebo osobní domluvě s pacientem. V provozní době je u poskytovatele přítomna zdravotní sestra/recepční, která přijímá a vyřizuje žádosti pacientů podané osobně či telefonicky.
Příjem pacientů k ošetření končí zpravidla 60 minut před koncem ordinační doby.
X. Péče nehrazená zdravotní pojišťovnou
Poskytovatel nemá uzavřenou smlouvu se žádnou ze zdravotních pojišťoven. Všechny služby uvedené ve čl. VI. jsou plně hrazeny pacientem, případně jeho zákonným zástupcem.
Pacient bere na vědomí, že veškeré poskytované služby jsou nehrazené ze systému veřejného zdravotního pojištění a veškeré náklady vzniklé v souvislosti s poskytnutou službou jdou na účet pacienta nebo jeho zákonného zástupce.
Úhrada za tyto služby je požadována dle platného ceníku poskytovatele na webových stránkách: https://denteye.cz/sluzby-a-ceny/ nebo je k nahlédnutí na recepci.
V případě složitějších zákroků sdělí poskytovatel pacientovi individuální cenový návrh na základě vyšetření, a to před léčebným výkonem. U rozsáhlých rekonstrukčních výkonů připraví lékař pacientovi cenový plán. Úhrada ceny probíhá hotově či platební kartou u poskytovatele. Ve vybraných případech může být poskytovatelem vyžadováno složení zálohy až do výše 50 % ceny.
XI. Reklamace
Poskytovatel poskytuje záruku 2 roky (od momentu dokončení) na všechny protetické práce (korunky, můstky) včetně implantologie.
Záruka se nevztahuje na dočasné práce, endodontické ošetření, stomatologické výkony povahy služeb (dentální hygiena, bělení, výkony na měkkých tkáních atd.), ani na oftalmologii, která spočívá v komplexní diagnostice očních nemocí.
Důvody k celkovému nebo částečnému zrušení záruky jsou zejména:
a) nedbalost pacienta k ústní hygieně,
b) neuposlechnutí lékařského doporučení,
c) nesprávné používání protézy,
d) neléčená dysfunkce čelistního kloubu,
e) zranění v oblasti hlavy a krku s možností poranění zubů nebo čelisti.
Stížnost či reklamaci musí pacient primárně podat přímo u poskytovatele, který v rámci evidence stížností musí věc projednat a v zákonné lhůtě vyřídit.
Závěrečná ustanovení
Tyto smluvní podmínky jsou platné a účinné od 1.1.2025.
Jakékoliv změny těchto smluvních podmínek nabývají účinnosti dnem určeným poskytovatelem, avšak ve vztahu ke každému pacientovi pouze v případě, že pacient s takovou změnou projeví souhlas. Za projevení souhlasu ze strany pacienta se považuje buď podpis formuláře v listinné podobě pacientem (dodatek), nebo situace, kdy pacient pokračuje ve využívání zdravotních služeb poskytovaných poskytovatelem i po datu určeném poskytovatelem jako datum účinnosti změny smluvních podmínek.
Pokud pacient se změnami nesouhlasí, je povinen zdržet se využívání zdravotnických služeb poskytovaných poskytovatelem po datu určeném poskytovatelem jako datum účinnosti změny smluvních podmínek.
V případě neregistrovaných pacientů vstupují smluvní podmínky v platnost při vstupu do ordinace Poskytovatele.
Smluvní podmínky jsou pacientovi k dispozici na webových stránkách a na recepci poskytovatele.
Poskytovatel má právo jednostranně měnit a doplňovat tyto smluvní podmínky. Aktuální verze smluvních podmínek je umístěna na webových stránkách a v ordinaci poskytovatele.
Pokud se některé z ustanovení těchto smluvních podmínek stane z nějakého důvodu neplatným, nemá tato skutečnost vliv na platnost ostatních ustanovení.
MUDr. Viktor Seidler, jednatel a společník